Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

onsdag, december 14, 2005

Min familj faller sönder

Min syster har bråkat med pappa om att han inte orkar göra något. Vi var där igår och det funkar inte att bara sitta och glo, men om man föreslår att man ska hitta på något svarar han bara att han inte vill.

Hur hjälper man någon som inte vill hjälpas?

Dessutom är han luddig på morfin, vilket inte hjälper. Det känns som förr, när han fortfarande drack. Man når inte in. Han når inte ut. Så där sitter man och pratar för sig själv och han mumlar för sig själv. Kommer det vara det här jag kommer ihåg sedan?