Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

lördag, januari 20, 2007

Singel

Min tjej har lämnat mig. Orkar inte vara ledsen. I det stora perspektivet är ordet "förlorat" om ett förhållande slående ynkligt. Jag har egentligen inte förlorat någonting. Mitt förhållande till en annan människa har förändrats. Hur det sedan påverkar mitt umgänge med henne är upp till mig.
Och henne.
Vet inte vem som bär det tyngsta ansvaret, men jag vet att om hon får bestämma är jag kakan som både äts och finns kvar.
Jag vill inte vara det.

Men jag vill heller inte vara ensam...

4 Comments:

Blogger Pia said...

älskeplutt....

22/1/07 16:45  
Anonymous Anonym said...

Det ordnar sig brorsan..........

24/1/07 02:10  
Anonymous Anonym said...

Hon får skylla sig själv.

24/1/07 18:24  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle inte släppt dig i alla fall.

25/1/07 17:18  

Skicka en kommentar

<< Home