Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

fredag, mars 30, 2007

Swingers

Buenos Aires är en fascinerande stad.
Ingen här vet hur man plockar upp hundbajs. Killarna här tar tag i en tjej och låter henne med all önskvärd tydlighet veta vad han vill. Tjejerna här försöker allt vad de kan att verka ointresserade av allt. Groggarna här är minst 60/40. Taxin kostar ingenting här och alla taxichaufförer känns som om de kan svenska (åtminstonde reagerar de när man säger något på svenska). Här luras man till swingersklubbar när man vill vidare till en klubb.
Eller ok.
Det senaste kanske inte är generalis.
Men det hände oss ikväll.
Väldigt märkligt.
Vi skulle vidare för att dansa (eller något liknande) och en kille (obeservera att det var EN kille, vilket gör honom diskad på det stället han föreslog) skickade oss i förväg till ett ställe eftersom ingen ville följa med i hans bil (jag var duktig och gjorde vad mamma lärt mig. Jag åkte inte bil med en aprak argentinare). Det visade sig redan vid dörren att det var en swingersklubb. Vi var lite sugna på att se hur en sådan ser ut, men när vi frågade ägaren (?) så erkände till och med han att det var relativt folktomt en trappa upp, så vi tog en öl under hans överinseende (närgånget) och åkte därifrån.
Undrar lite vad han som skickade dit oss hade för agenda.

2 Comments:

Blogger Pia said...

Nykter?

30/3/07 15:33  
Blogger Johan said...

Knappast...

30/3/07 18:24  

Skicka en kommentar

<< Home