Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

onsdag, april 11, 2007

Lycklig och förvånad

För ett ganska bra tag sedan skrev jag en lista i bloggen där man skulle använda låttitlar från en artist för att svar på olika frågor om sig själv. Jag valde Lars Winnerbäck och på frågan cad jag vill bli så svarade jag lycklig och förvånad.
Precis det är jag nu.
Lycklig för att våren snart är här på riktigt.
Lycklig för att jag känner mig stark och utvilad.
Lycklig över att fotbollssäsongen är igång (hur fånigt det än kan låta).
Men framförallt - lycklig över att bli kramad igen.

Och det är det där förvåningen kommer in. Trots att det på många sätt känns helt logiskt så hade jag inte väntat mig att hamna just där med just henne. Vart det sedan tar vägen vet man aldrig, men det spelar mindre roll. Just nu gör det mig i alla fall lycklig. Och förvånad.

2 Comments:

Blogger johanna said...

Vad bra det låter! Jag blev förstås väldigt nyfiken och hoppas du snart uppdaterar med närmare förklaring och detaljer ;-)

11/4/07 19:59  
Anonymous Anonym said...

Det är bra! Du är värd varenda kram du får.
Kram
Mamma

23/4/07 16:18  

Skicka en kommentar

<< Home