Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, oktober 10, 2006

Brukar inte lista men...

...den här var för utmanande för att inte göra den. Dessutom gjorde MiaFia den så jävla bra så att jag måste göra den i ren inspiration (även om hon ju nu tagit Thåström så jag får hålla till godo med en annan förebild).

The band: Lars Winnerbäck
Are you male or female? Vemodets man
Describe yourself: Nästan perfekt (eller i praktiken Tanken som räknas eller Mamma är säkert nöjd, men jag kunde inte låta bli att ta den låttiteln. Annars passar även Idiot bra...)
How do some people feel about you? Kom ihåg mig
How do you feel about yourself? Tvivel
Describe your ex girlfriend/boyfriend: En svår och jobbig grej
Describe where you want to be: I Stockholm eller I dina ögon
Describe what you want to be: Lycklig och förvånad
Describe what you want: Stort liv
Describe how you live: Hugger i sten
Describe how you love: Inte för kärleks skull
Share a few words of wisdom: Alla vägar har sitt pris

2 Comments:

Blogger johanna said...

"Describe what you want to be: Lycklig och förvånad"

Vad fint. Det lät så poetiskt vackert och helt självklart rätt...det är klart att det är det man vill vara...

12/10/06 23:36  
Anonymous Anonym said...

Tycker denna typ av lista var grymbra!
Å du vet ju att Thåström är lite min...

17/10/06 18:54  

Skicka en kommentar

<< Home