Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, maj 16, 2006

Fotboll

Jag tror pappa har blivit morgonpigg. Jag har bett honom om hjälp med mitt liv, att han ska stödja mig och finnas som en skyddsängel och ibland undrar jag om han inte hörsammat mig. Men då måste han blivit morgonpigg. Vi vann nämligen vår tredje match i rad i morse i reklamserien och för tredje gången i rad var det ganska orättvist. Förra året var det tvärtom. Då spelade vi bra men förlorade.
Dessutom verkar pappa hjälpa AIK som går till VM-uppehåll som tvåa. I pressen är det AIKs tränare som får mycket av creden men jag vet bättre...

Jag saknar pappa väldigt mycket nu. Varje glädje ger ett styng av smärta över att han inte är här och delar den med mig. Jag har en fantastisk syster och en underbar mamma, men de är inte så fotbollsintresserade, om man säger så (även om min syster gjorde mig så stolt att jag nästan blev tårögd när hon tippade 0-0 på Bajen-DIF för att hon inte ville att något av lagen skulle göra mål).

1 Comments:

Blogger Pia said...

Jag vann 160 kronor på det oddset!
Jag vet vad du menar med att glädjen också gör ont pga av saknaden. Det blir så påtagligt att han inte finns då!

17/5/06 13:15  

Skicka en kommentar

<< Home