Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, augusti 15, 2006

Min första lista

Brukar normalt sett inte skriva listor, men i Miafia och Pyrets bloggar fanns en som jag kan tänka mig att fylla i. När dessutom jag kanske kan rädda Miafia från massa hemskheter så är det ingen tvekan (ok, du utmanade inte mig, men jag ger dig den kosmiska credden ändå).

1) En bok som förändrade ditt liv?
"Blåst" av Erlend Loe.
Den fick mig att upptäcka ett annat sätt att skriva och på det sättet ändrade den hela mitt skriftspråk.

2) En bok du läst mer än en gång?
"Sagan om ringen" av JRR Tolkien

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
"Mina drömmars stad"-serien av Per Anders Fogelström. Det är dags att läsa om den...

4) En bok som fick dig att skratta?
"Blåst" av Erlend Loe igen. En av de roligaste böckerna jag läst.

5) En bok som fick dig att gråta?
"Sunnanäng" av Astrid Lindgeren vill jag minnas att hela familjen grät till när vi var små.

6) En bok du önskar hade skrivits?
"Livet fram till S" av mig. Hade skrivit 120 A4-sidor ungefär när min dator kraschade. Nu har jag inget behov av att skriva om den.

7) En bok som inte borde skrivits?
Dött lopp mellan "Pojken som kallades det" av David Pelzer och "Tusen små bitar" av James Frey.
Båda ska vara självbiografiska och båda tror jag är bluff och båg.

8) En bok du just nu läser?
"Familjen" av John Cleese

9) En bok du tänkt läsa?
"Doppler" av Erlend Loe (mycket av honom på listan. Konstigt när man egentligen bara läst en bok).

10) En bok du varmt vill rekommendera.
"Memoarer" av Bob Dylan

11) Skicka vidare till 5 andra bloggare:
Skippar det steget...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det gör inget att du sågade boken :). Du får ha en egen smak.

Kram!

16/8/06 15:31  
Blogger Johan said...

hahaha! Tack Pyret. Det var vänligt. :-)

16/8/06 15:36  

Skicka en kommentar

<< Home