Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, augusti 01, 2006

Ljus i bloggningsmörkret

Var igår för att hämta ut en ny telefon, men den jag ville ha var slut. Sony Ericsson K800. Enligt vad jag har hört går den att blogga med. Direkt från mobilen. Isåfall kommer jag uppdatera här betydligt oftare än förut - om inte så kommer jag kanske göra det ändå. Det vet man ju aldrig.
Kom till min stora glädje (och lite skräck också faktiskt) häromdagen på att jag har nått ett av mina livsmål. Jag har alltid sagt att jag inte behöver bli rik, men jag vill ha så att jag inte behöver reflektera över vad något kostar. Från och med Juli har jag uppnått det. Hade inte trott att jag skulle göra det redan nu.

Förutom kraftig löneförhöjning så har sommaren varit skön i övrigt också. Har inte varit ledig så mycket, men känner att jag kunnat njuta av värmen ändå.

Innan pappa dog så trodde jag inte att uttrycket "jag tänker på honom varje dag" var så bokstavligt som det faktiskt är.

I helgen åker jag till Karlskoga med bandet för en spelning på en hojjfest. Kan bli hur kul som helst. Enligt arrangören brukar det komma från 300 personer och uppåt beroende på väder. Kan bli publikrekord för Tomcats...