Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

torsdag, december 22, 2005

Pappa på KS

Så är pappa på KS. Hälsade på honom igår. Han är fortfarande väldigt svag, men färgen på kinderna är tillbaka. Det värsta är att man kan se i hans ögon att han är rädd nu. Där det förut fanns livsglädje finns nu bara skräck. Men jag tror verkligen att det kan förändras om han bara blir lite bättre från sin njursvikt. Ska snart dit, så då får man väl se om det blivit bättre.
Han har också fått en plats på ett sjukhem med alternativvård som verkar jättebra. Enda trista är att det är i Järna, så det blir en bit att åka. Vi ska hyra bil så det blir nog inga större problem. Först måste pappa bara bli frisk nog för att åka dit.

Julafton närmar sig. Blir nog inte så mycket till jul. Pappa blir nog kvar på sjukhuset så vi får åka dit på dagen och sedan ändra lite på planerna för kvällen. Jag tycker synd om mammas nya kille. De skulle åkt ut till landet över jul, men mamma vill vara nära oss nu så han åker kanske själv. Får ge honom en fin julklapp och en stor kram sedan.