Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

måndag, december 26, 2005

Slut

Idag kl 19.10 dog pappa.
De ringde vid halv ett och bad oss komma in för att han blivit sämre. När vi kom dit var han väldigt orolig, men efter ett tag fick han morfin och kunde då sova. Hela tiden var han okontaktbar, men det kändes ändå som att han hörde vad vi sa. Efter fem timmars tung och rosslig andning förändrades hans andning kraftigt och efter en timme slutade den helt.

Det gick väldigt fort på slutet. När vi var där på julafton var han väldigt pigg. Han låg och solade när vi kom och innan vi gick berättade han hur lugn och trygg han kände sig. Vet inte om han kände på sig redan då att det inte var så långt kvar.

Jag kommer nog skriva här ett litet tag till tror jag. Det känns som det jobbiga just börjat.

God natt pappa. Saknar dig redan oerhört mycket.

3 Comments:

Blogger Jay said...

Beklagar sorgen! Om det är något du vill prata om så är det bara säga till! Har ju tyvärr också varit med om detta! Ta hand om dig!//Jocke

26/12/05 23:42  
Blogger Therese said...

Beklagar sorgen. Var rädd om dig. /Therese

29/12/05 02:00  
Blogger annaochheidi said...

Beklagar sorgen, fastän det gått lång tid...

Hoppas du hittar någon tjej som förstår dig. Mitt ex stack också från min när man mamma var döende. Som du sa, vissa har en väldigt märklig syn på kärleken.

Stor kram

Anna

7/8/06 15:55  

Skicka en kommentar

<< Home