Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

fredag, januari 27, 2006

Larionov

Festen blev skitrolig. Skakade först hand med FCZ-Tore och sade att jag tyckte det var stort, tills jag helt plötsligt såg någon betydligt större - både bildligt och bokstavligt. Igor Larionov. THE Larionov. Som i Krutov, Makarov, Fetisov, Kasatonov och Larionov. Var tvungen att gå fram och mumla "It's a big honor mr Larionov".
Sedan kom D på att vi ju måste ta med honom till KGB-bar, så vi frågade om han hade lust att gå dit och det hade han. Så jag, D och Larionov gick på efterfest på KGB. Ägaren höll på att kissa på sig när vi kom.
På vägen dit sade jag att det var en lika stor ära som att gå på efterfest med Pelé. Igor påstod att det var en av de snällaste saker någon sagt till honom. Förmodligen inte sant, men väldigt roligt.
Sedan gick vi på Café Opera och fortsatte prata gamla hockey-VM med en av sportens legendarer. Och jag som inte ens är hockeyintresserad.

Saknade pappa så ofantligt mycket när jag var ute med Larionov. Ville ringa och berätta.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förlåt en total ickesport nörd. Men vem är Larinov?
Det lät som ni hade en kul kväll i alla fall!!!
Fick paketet igår. Nu skall jag bara lyssna också!

27/1/06 13:30  
Blogger Johan said...

Larionov är som Sovjets svar på Wayne Gretzky kan man säga.
Hör av dig när du lyssnat så skapar vi lite musikhistoria...

27/1/06 15:29  
Anonymous Anonym said...

Nu kommer Pyret att fråga: och vem är Wayne Gretsky...eller?

27/1/06 17:28  
Anonymous Anonym said...

Gud vad du är taskig. Jag vet faktiskt att han är längdhoppare.

27/1/06 18:16  
Anonymous Anonym said...

Tycker om att min familj är så tajta och månar om varandra... känns varmt! Vad sägs om en riktig idrottskväll med massor av snygga sportkillar å bira... Brukar kolla Tour de France! Gillar benmuskler och tights...

28/1/06 11:46  
Blogger Jay said...

Vad jobbar du med johan?

29/1/06 11:00  
Blogger Johan said...

Jag bestämmer vilka program och kanaler mina kunder ska lägga sin tv-reklam i för att nå ut till rätt människor, kan man säga.

29/1/06 16:45  
Blogger Jay said...

hmm okej! pr? Eller vad hör det till?

29/1/06 22:52  
Blogger Johan said...

Det kallas för en mediabyrå och är en del av reklambranschen, men det ligger ju ganska nära det pr-byråer gör.

29/1/06 23:23  
Blogger Jay said...

okej då är jag med! Det verkar kul!

1/2/06 00:31  

Skicka en kommentar

<< Home