Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

torsdag, januari 19, 2006

Insikter

Kom till två stycken seriekopplade insikter idag.
Tänkte på landet. Jag har hela tiden känt att jag kommer kunna åka dit och vara där, trots att det kommer påminna mycket om pappa. Sedan kom insikt 1.

Insikt 1
Vad ska jag göra på landet om inte pappa är där? Min syster vill inte åka dit och jag vill inte vara ensam där med farmor direkt. Den enda möjligheten att ha roligt på landet utan pappa är att ha bil och körkort, vilket ledde till insikt 2.

Insikt 2

Jag måste skaffa körkort snart.

3 Comments:

Blogger Jay said...

körkort hmm samma här måste skaffa det snart! Folk tjatar bara på mig och därför tror jag att jag skiter i körkortet i ren protest! Dytte följer aldrig strömmen.

20/1/06 00:03  
Blogger Johan said...

Är likadan. Det har jag ärvt av pappa. Ju mer folk tjatar om något desto mindre troligt är det att jag gör det.

20/1/06 16:04  
Anonymous Anonym said...

Det här är inget tjat, det är uppmuntran. Nu har du ett jättebra tillfälle att ta ditt körkort. Måste bara erkänna att jag i all förvirring i slutet av året glömde anmäla mig som handledare. Sorry! Jag tror på intensivkurs i Dalarna.

22/1/06 11:16  

Skicka en kommentar

<< Home