Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

måndag, januari 16, 2006

Trött

Orkar inte städa hemma, men trivs inte riktigt när det är stökigt. Måste skaffa lite energi för att orka ta tag i det.

Det känns som att det är svårare att glädjas nu. Innan pappa blev sjuk kunde jag gå och småskratta en hel dag åt något roligt någon sagt, men nu skrattar jag bara för stunden. Det känns som småsaker som man gladde sig åt förut bara känns banala nu. Som att jag snart får snabbare bredband. Som att de äntligen kopplat in min diskmaskin. Det ÄR banala saker, men lik förbannat gladde jag mig åt dem förut, men nu går det liksom inte. Det känns som att man helt plötsligt måste laga mat utan kryddor. Det smakar fortfarande, men inte alls lika gott.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Älskade barn!

Det är skönt att läsa vad du känner för det är svårt att få något ur dig. Alltid tror man att du klarar sorger och bekymmer bättre än Pia men så är det ju inte. Jag har alltid tyckt om att väcka dig på morgonen för du log alltid när du slog upp ögonen. Jag har inte tänkt på det på länge eftersom du inte bor med mig nu. Jag vet att det kommer en dag när du gör det igen. Jag kommer aldrig att kunna ersätta Pappa men jag ska göra mitt bästa att vara Mamma för dig och Pia och då får gärna prata lite mer med mig om hur du mår egentligen.
Jag älskar dig.
Mamma

18/1/06 13:30  
Blogger Johan said...

Det finns ju flera varianter av "mår egentligen" så jag vet inte om det jag säger till dig är mindre sant än det jag skriver här.
Man kan ju vara både ledsen och glad. Jag är tex gladare när jag är med dig.
Du har alltid gjort ditt bästa för att vara vår mamma - och gjort det jäkligt bra, så det är jag inte orolig för.
Älskar dig också!

18/1/06 14:33  
Blogger Pia said...

En väldigt bra liknelse som du gör. Känner precis likadant som du. Puss

19/1/06 09:12  

Skicka en kommentar

<< Home