Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

lördag, januari 28, 2006

Lördagkväll

Så var det lördagkväll.
Jag och mamma var i pappas lägenhet idag. Rensade bort personliga filer från hans dator så att vi kan sälja den. Skrev en lista på böcker som vi vill ha värderade.
När vi skulle in träffade vi pappas granne (som han alltid refererade till som "Min snygga granne. Henne borde du träffa.") Hon undrade var pappa tagit vägen och blev jättechockad när vi berättade hur det var.
"Han var en sådan bra person. Han var MIN granne liksom", sade hon och återigen fick jag den där panikledsna känslan i hjärtat. Pappa var så omtyckt. Varför skulle han dö nu?
Pappa hade för övrigt rätt. Hon är snygg.

Idag ska jag till puben som pappade brukade vara på nästan varje fredag. Sist jag var där var med pappa i november. Hans sista kväll ute. Precis innan sjukdomen tog grepp om honom ordentligt.

1 Comments:

Blogger Pia said...

Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att pappa visste hur omtyckt han var. Jag tror inte det tyvärr. Fan vad jag saknar honom.

29/1/06 00:48  

Skicka en kommentar

<< Home