Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

onsdag, maj 24, 2006

Gammalt dokument

Hittade ett dokument i min My Documents på min jobbdator. Det var från 2003 och innehöll ett utkast på en sångtext till pappa som jag aldrig bearbetade klart. Tror inte jag blev nöjd med fraseringar och så och vet att jag aldrig kom på en melodi som passade. Nu känns det som att jag skulle velat ge den till honom ändå, men det är lite sent nu. Här kommer den i alla fall.

När du känner som du aldrig någonsin kommer hitta hem
När du sitter i en allt för stormad båt
När du ångesten sliter och värker i varenda sena och lem
När du än en gång har somnat utav gråt
När du känner som allt du vill
Är att komma härifrån
Så är du ändå alltid pappa
Och jag är ändå alltid din son

När banden slitits sönder till ditt eget kött och blod
När de vänt dig ryggen för att bördan blev för tung
När du tappat gnistan, hoppet och din sista droppe mod
Och du skulle betala dyrt för att få tala med dig som ung
När du känner som om allting
Är tomt och fyllt med spån
Så är du ändå alltid pappa
Och jag är ändå alltid din son

När du tänker på alla orden som blev saltet i ett sår
Ditt eget eller någon av oss andras
När du känner dig som en jakthund som vill söka upp ett spår
Men som har svårt att nosa när den inte ens kan andas
När du vill skrika ut till världen
Men inte har någon megafon
Så är du ändå alltid pappa
Och jag är ändå alltid din son

3 Comments:

Blogger Pia said...

jättefin...

29/5/06 13:35  
Anonymous Anonym said...

Den hade han tyckt om.

29/5/06 21:43  
Anonymous Anonym said...

Shit vad fint...

30/5/06 14:53  

Skicka en kommentar

<< Home