Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

måndag, september 11, 2006

Bananflugornas herre del 2

Det har stått ett krig i mitt kök och sakta men säkert börjar det se ut som att jag vinner. I början var de sega de små rackarna. Jag var där och sprutade nber i soppåsen, men nästa gång jag kom dit var de lika många igen. Efter att min överbefälhavare (eh... dvs jag själv) komit med den brillianta taktiska idén att lämna en kartong med halväten Gyrostalrik öppen i köket och sedan gå och spraya på den med jämna mellanrum känns det nu som att fiendens styrkor kraftigt minskat i antal.

Johan - Bananflugorna 1-0

4 Comments:

Blogger Jay said...

Bra jobbat! Får när denna striden tar slut då. Kämpa väl

12/9/06 08:56  
Anonymous Anonym said...

På dom! No mercy...

12/9/06 11:06  
Blogger Pia said...

Har du provat att slänga soppåsen?

12/9/06 11:57  
Blogger Johan said...

Don't be a wiseass! ;-)
Som jag skrev tidigare kommer de tillbaka så fort något står i mer än en timme och jag kan ju inte springa i skytteltrafik till soprummet...

12/9/06 13:47  

Skicka en kommentar

<< Home