Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

söndag, september 17, 2006

Bättre förr

Förr i tiden var alla moderater dumdryga gubbar med överklassdialekt. På den tiden var sossarna tråkiga män i kostym och vänsterledare var alkoholiserade. Kristdemokraterna var äldst och fick bara röster från pensionärer och smålänningar.

Nu är allt annorlunda. De två drygaste partiledarna företräder båda röda partier. Kd har den yngsta (?) partiledaren, moderaterna har en helylleimage och nästa socialdemokratiska ledare kan mycket väl bli en rökartant med färgat hår. Inte konstigt att folk blir förvirrade...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

18/9/06 14:55  
Blogger Jay said...

Visa vägen Johan

18/9/06 20:46  
Anonymous Anonym said...

Klart man blir snurrig...
Gjorde ett test på nätet vad jag skulle rösta... Kristdemokraterna, blärrk, jag måste varit sjuk:/

19/9/06 12:36  

Skicka en kommentar

<< Home