Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, september 19, 2006

Lite mer politik

Kan inte riktigt släppa det här med politiken ännu. Idag har det börjat. Jobbet för det nya Sverige, som enligt vissa kommer vara mycket bättre än det gamla. Skatten har sänkts i Stockholm, museiavgifterna är tillbaka och priset på kollektivtrafiken höjs. Vad var det hon sa i morse, Kristina? "Inom fem dagar ska alla ha jobb istället för bidrag."
Undrar om de ser till att ge folk jobb först eller om de bara slopar bidragen?
Eftersom jag bor i Sundbyberg fick jag inte rösta om trängselskatt, men jag tror jag hade röstat blankt ändå - det finns så många bra argument både för och emot.
Vore schysst förresten. Slopad trängselskatt och höjd avgift i tunnelbanan. Det är garanterat inte bra för miljön...
Personligen tänkte jag så när jag röstade. Är jag för eller emot miljöförstöring? Jag röstade mot.

1 Comments:

Blogger annaochheidi said...

Kan inte annat än hålla med dig om mycket som du skriver om politik..

Det är inget annat än fördjävligt att det blev blått överallt, t o m här i Sumpan!! Borgarna har lovat att sälja ut Förvaltaren. A-kassan o sjukersättningarn sänks. För att inte tala om miljön o djuren.. minkfarmar som vänstern försökt lägga ner kommer att fortsätta få fortgå, djurskyddsmyndigheten läggas ner, vargar som är utrotningshotade kommer att få skjutas, trängselskatten hänger på en skör tråd (jag hade röstat ja) och dessutom så är borgarnas miljöbudget oerhört skral, de vill satsa mindre under 4 år än vad vänstern satsar bara i år. Åt skogen med klimatarbetet alltså. För att citera Thåström: fanfanfan!

Det enda man kan göra är att ge allt för att skala av borgarna och lyfta fram allt bedrövligt de gör i ljuset så att folk röstar med vettigt nästa gång.

/Anna

19/9/06 13:40  

Skicka en kommentar

<< Home