Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

onsdag, januari 04, 2006

Första dagen på jobbet

Hade första jobbdagen igår. Det gick sådär. Inte så mycket pga pappas död utan för att jag inte blivit frisk från febern som jag haft hela nyårshelgen. Jobbade trots det hela dagen, men i natt svettades jag så mycket att jag fick byta t-shirt två gånger. Var hemma idag, men ska till jobbet imorgon igen. Det kommer bli en väldigt upphackad vecka det här...
Var hos begravningsentreprenören också. Pappa hade ganska specifika önskemål, så det var inte så mycket att göra mer än skriva dödsannonsen. Vi valde en gitarr som bild och refrängen till Thåströms "Om Black Jim" från nya skivan som dikt. Vet att pappa tyckte att det kändes som den låten handlade om honom (även om den egentligen handlar om Dan Andersson - som pappa för övrigt också tyckte mycket om).
Det verkar som begravningen blir om två veckor vilket passar bra.
Ringde till en kompis till pappa idag och berättade vad som hänt. De hade tappat kontakten lite sedan i våras så hon visste knappt att han var sjuk. Inte så sjuk i alla fall. Det kändes ganska jobbigt. Som tur är har mamma tagit de flesta sådana samtal så både jag och min syster har sluppit.

Skulle vilja lägga upp en låt som jag skrivit till pappa i bloggen, men jag tror inte det går...

Vill passa på att rikta ett stort tack till Jocke som med sina kommentarer här är ett stort stöd. Kan inte tänka mig smärtan att förlora båda sina föräldrar. Även Tere förstås. Tack för de fina orden.

6 Comments:

Blogger Jay said...

Du får ursäkta om jag inte lindar in orden. Men både du och jag vet hur det är så jag ser ingen mening med det. Hoppas du förstår.

Samtalen till ens föräldrars vänner är värst. Man är på gränsen att börja gråta varje gång man öppnar munnen.
Varför kan du inte lägga upp låten?

Det är inget! Jag vet ju vad du går igenom och helst skulle jag slippa att se någon gå igenom det.

4/1/06 12:57  
Blogger Johan said...

Jag vet inte hur man lägger upp den rent tekninskt. Man kan väl bara lägga in bilder, eller?

4/1/06 14:18  
Blogger Jay said...

Du kan ju skriva av den eller bara kopiera den och lägga in. På det sättet får du ju in låten!

7/1/06 04:22  
Blogger Johan said...

Ja det är sant, men jag menade MP3:an med inspelning av låten.

7/1/06 18:25  
Blogger Jay said...

okej men det är om du kanske laddar upp den på någon hemsida eller liknande! Då kan du länka till den! Förstår du vad jag menar?

8/1/06 18:40  
Blogger Johan said...

Fattar precis. Ska kolla om jag kan styra upp det...

9/1/06 13:41  

Skicka en kommentar

<< Home