Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

fredag, januari 13, 2006

Inget internet hemma

Bredbandsbolaget gräver i Sumpan så jag har inget internet hemma. Måste uppdatera bloggen på jobbet, vilket jag egentligen inte vill. Inte av lojalitetsskäl, men det är så svårt att plocka fram det jag vill skriva på jobbet.

Funderade igår på den där dagen när jag åkte in med pappa till sjukhuset. På sjuksköterskorna som tog emot oss då. Hur de klappade mig vänligt på ryggen när jag försökte gråta så att inte pappa såg.
Undrar de någonsin hur det gick sedan?
Om de inte gör det - hur klarar de det?
Om de gör det - hur klarar de det?
Skulle nog aldrig kunna vara sjuksyrra. Bättre med mediahora då. Då slipper man bry sig så mycket om andra människor i jobbet. Det räcker med fritidsempati.

Pappas annons kom in igår. Den blev väldigt bra. Tror pappa hade varit nöjd.

Fick jättedåliga nyheter om andra saker igår av en typ som inte känns som bloggmaterial. Kunde inte sova. Behöver lite goda nyheter nu.

Ska visserligen åka med mamma och min syster till Curacão snart. Det ska bli skönt. Men ändå. Någon som berättar något som jag verkligen kan glädja mig åt på ett mer djupt plan vore grymt. Vet inte vad det skulle vara dock. Surprise me!

3 Comments:

Blogger Pia said...

Oj, vad ska man kunna säga för att ge dig lite glädje i själen? Sitter verkligen och försöker komma på nåt, men kommer bara på saker som du redan vet, vilket är ganska många saker. Men inga nyheter. Jag återkommer. Tror inte att du blir gladare av att Brad Pitt och Angelina Jolie ska barn.

14/1/06 12:07  
Blogger Johan said...

Jo det var ju precis en sådan nyhet jag ville ha. Äntligen ska Angelina få ett biologiskt barn. Och Brad. Som han har väntat.

14/1/06 13:06  
Blogger Jay said...

Man tänker annorlunda med massa människor runt en!

15/1/06 01:58  

Skicka en kommentar

<< Home