Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

torsdag, februari 23, 2006

Glädje från sorg

Det är märkligt hur en tragisk och sorglig händelse kan leda till något tervligt och roligt. I och med pappas död har vi återupptagit kontakten med min kusin Pyret (och egentligen också med hennes syster Mia, men henne har vi haft viss kontakt med tidigare). Vet egentligen inte hur kontakten försvann, men den förlorades väl mellan vardagens alla smådetaljer som gör att man förlorar greppen om allt stort som betyder något.
Kanske är det det som gjorde att vi hittade tillbaka när något väldigt stort inträffade som fick oss att glömma bort alla smådetaljer. Det och att Pyret kom på begravningen förstås.
Jag är i alla fall väldigt glad att det blivit så. Jag är en person som inte tycker det finns någon anledning att umgås och hålla kontakten med människor bara för att man råkar vara släkt. Jag har fullt upp att umgås med människor jag tycker om. Men Pyret tycker jag om, och skulle förmodligen gjort så även om hon inte vore min kusin.
Nu hoppas jag att vi kan ta och träffas någon helg snart så att jag kan krama om henne så att hon blir lite gladare.
Kram Pyret!

2 Comments:

Blogger Pia said...

Jag håller med dig fullständigt! Har saknat kontakten med både Pyret och Mia.

24/2/06 09:54  
Anonymous Anonym said...

Åh Johan! Jag blir så rörd att jag gråter!!! Du skrev så fint och satte ord på det jag också känner.

Jag bryr mig jättemycket om dig! Och tycker om dig med!!!

Vill gärna träffa dig snart. Det var så härligt att träffa dig igen vid begravningen. Ser fram emot att få en kram av dig och bli lite gladare :).

Puss

24/2/06 14:02  

Skicka en kommentar

<< Home