Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, februari 28, 2006

Snart säsong - längtar...

Jag längtar efter fotbollssäsongen. Både flr mitt lag och för AIK. Det ska bli så jäkla kul att se vad AIK kan göra i år. Tycker laget ser spännande ut.
Ännu roligare ska det bli att se hur IBK går i år. För första gången i mitt fotbollsliv har jag chansen att ta en plats i ordinarie startelvan. Jag har aldrig i hela mitt liv ansetts som en av de bästa, men slutet av förra året gick väldigt bra och jag fick mycket bra omdömen. I år ska jag ta ännu ett steg. I år ska jag spela för pappa, vårt största fan som aldrig missade en hemmamatch (och var på många av bortamatcherna också). Vet inte hur många lag vars publiksiffror drabbas så hårt av att någon dör, men våra minskade nog med 25% på en gång.
På semestern sprang jag tre kilometer varje morgon (nästan). Jag måste ha kondition om jag ska ta en plats. Vet att det är hård konkurrens. Slog mig in som högerback förra året, en position som jag inte är van vid, men alltid tyckt varit rolig och alltid trott passat mig. Jag är snabb och har stor spelförståelse, men inte så bra teknik och skott, då passar defensiven bra. Och det gjorde det som sagt. Petade en av mina bästa kompisar N från den positionen trots att han varit bofast där i tre år.

I år jävlar. I år ska vi visa dem. Du och jag pappa. Du och jag.

2 Comments:

Blogger Pia said...

buhuuu nu gråter jag igen. Tionde gången idag kanske. Du kommer vara grym i år - med den inställningen! Pappa kommer hjälpa dig, precis som han hjälper mig i Yatzy!

28/2/06 16:58  
Anonymous Anonym said...

Jag gråter och skrattar samtidigt. Ni är så härliga i er inställning. Pappa skulle också ha skrattat. Och jag vet - han hjälpte dig i Yatsy hela semestern. Du blev "Semesterdrottning i Yatzy". Är Pappa rättvis hjälper han lillbror till att bli Fotbollskung.
Kram från stolta Morsan

28/2/06 19:52  

Skicka en kommentar

<< Home