Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

söndag, mars 05, 2006

Konflikträdd

Insåg idag att jag är väldigt konflikträdd. Inte för att själv hamna i konflikt - tvärtom, då kan jag nog ibland vara på gränsen till konfliktsökande - utan när det blir en konflikt mellan människor i min närhet. Det känns direkt som att jag måste välja sida och jag hatar det. Blir fyra år gammal på bara någon minut.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag avskyr att hamna i konflikt själv. Letar inte efter dem. Däremot går det bra att medla i andras konflikter. Totala motsatsen... I mina egna konflikter blir jag fyra år...

6/3/06 15:36  
Blogger Johan said...

Jag hamnar alltid i medlarrollen, det är det som gör mig så allergisk tror jag...

6/3/06 17:14  
Anonymous Anonym said...

Fattar vad du menar.

7/3/06 20:43  
Blogger Vilse said...

Jag är mellanbarn bland massa syskon och försöker alltid agera neutral och medla. Vilket ger mig ångest varje gång... Eftersom jag egentligen vill säga vad jag tänker och tycker, men inte vågar. Tänk om de inte tycker om mig längre ifall jag tar parti...

Då vill jag bara dra täcket över huvudet och hoppas att jag snart vaknar igen.

5/8/06 20:09  

Skicka en kommentar

<< Home