Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

lördag, september 23, 2006

Pappa finns i solen

Vi hade sjukt viktig match i morse. Vi är på vippen att åka ur Division 7 och behöver verkligen vinna det som är kvar nu. När man kom ut ifrån omklädningsrummet kunde man inte för en sekund föreställa sig att det var slutet av september. Värmen som låg över planen var tryckande som under den hetaste julidag.
Strax innan match såg jag upp mot solen och bad pappa att hjälpa oss att vinna. 5 minuter senare hade jag passat fram till vårt första mål. I slutet av matchen fick jag också göra mål själv på ett volleyskott som jag inte gör om om ni så ger mig 50 försök.
Jag kunde nästan känna pappas närvaro. Precis som jag vill tro att pappa låg bakom det fina vädret under Pias bröllop så kan jag inte låta bli att känna pappas närvaro idag.
Tack för hjälpen pappa! Nu ser vi till att AIK vinner guld också...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Klart att han fixar det. AIK vinner! Åh vad du kommer att sakna din pappa då.

24/9/06 20:49  

Skicka en kommentar

<< Home