Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, mars 07, 2006

Spelning

På lördag fyller min älskade syster år, men hon kommer inte vara hemma så man får fira henne. Istället ska vi ha spelning med bandet igen. Helt plötsligt spelar vi hur tätt som helst (den 25/3 har vi två spelningar samma kväll).
Den här gången spelar vi på Broder Tuck på söder på en klubb som producenten till vår kommande EP håller. Ska bli riktigt kul.
Var på fest i Uppsala i helgen och tror att jag lyckades lura några från den att åka hela vägen från Uppsala för att se oss. Vore hur bra som helst, dels för att vi gärna spelar i Uppsala, men framförallt för att två av dem var från Spanien. Kenny i Hellacopters gav mig en gång rådet att satsa på Spanien. "De älskar rock'n'roll men är helt värdelösa på att spela det, så allt går hem där".
Förhoppningsvis kan man genom de där spanjorerna skaffa lite kontakter där nere och sedan är det bara att turnera... (typ, för alla människor kan väl fixa turnéer i landet de kommer ifrån?). Efter det ska vi lägga Japan under våra fötter. Det blir nice.
Här försvinner tyvärr bloggförfattaren iväg i en drömvärld där internet inte finns. Fortsättning följer när han har landat.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Drömmar kostar ingenting.

8/3/06 08:26  
Blogger Pia said...

Det kanske hon vist kommer...

8/3/06 17:30  

Skicka en kommentar

<< Home