Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

onsdag, oktober 04, 2006

I Prag

Är i den vackra (har jag hört men inte sett ännu) staden Prag på utbildning. Roligt kan tyckas, men det blir nog mest konferensrum så det jag tillåter mig själv att vara lite måttlig i mina förväntningar på de här två dagarna. Vi ska visserligen ut och äta middag ikväll, vilket ska bli kul. Då får man förhoppningsvis en lite bättre uppfattning om staden Prag och landet Tjeckien.
Eftersom jag tycker om att promenera i städer jag inte varit i förut så tog jag apostlahästarna från kontoret till hotellet. Tyvärr ligger kontoret i utkanten av city och hotellet något mer centralt, men fortfarande ganska långt ifrån de delar som jag antar är de schyssta delarna, så någon vacker promenad var det inte direkt (med risk för att låta både mansgrisig och rasistisk måste jag säga att det dessutom är under all kritik vad dåligt med tjejer som ser något sånär bra ut det är här. Särskilt med tanke på att det nästan går två tjejer på varje man. Åtminstonde i mina kvarter - som inte är horkvarteren by the way).
Stannade till i den lokala drogerian också för att köpa tandkräm. Drogerior är alltså affärer som säljer vad vi i mediabranschen kallar för FMCG. Fast moving consumer goods, dvs tandkräm (som sagt), tvättmedel, diskmedel, tvål, bindor osv. Jag tror nog att en sådan affär även i Sverige skulle ha en mer kvinnlig publik, men här var det rent löjligt. Jag tror att vi var ca 50 kunder i butiken. Gissa hur många män? En. Moí. Blev hyfsat utstirrad. De trodde väl att jag var gay, tokig eller hustru- och moderslös.
Kan också konstatera att ölen är billigare än mineralvattnet i minibaren.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härliga iakttagelser :). Skönt att kunna vara den du vill. Gay, hustru- och moderslös på en gång!

4/10/06 18:37  
Anonymous Anonym said...

Du skriver grymbra... Kändes som jag följde med svepandes med videokameran, värsta Johan-dokumentären!

7/10/06 12:16  

Skicka en kommentar

<< Home