Pappa har cancer

Från början var den här bloggen till för att jag skulle berätta hur det är att leva med en döende pappa, men pappa dog så snabbt att det inte blev så många inlägg. Nu handlar det istället om mitt liv efter pappas död. Om vad jag gör för att försöka få tillvaron att funka.

tisdag, mars 07, 2006

Stjärna som är min

Jag och min syster fick en stjärna av våra kusiner. Den är uppkallad efter pappa och registrerad på hans dödsdag. Det känns jättefint. Då har man alltid pappa med sig.

Du jag vet en hemlighet
Det finns en stjärna man får ta ner
Det finns en stjärna som är din
Och vill du veta en sak till
När skeppen lägger ut från land
Och du ska långt långt bort nånstans
Ta den alltid med dig överallt
Ta den alltid med dig i din famn

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänkte att en stjärna på himmelen är någon att tala till när mörkret faller på...

Kram

7/3/06 17:05  
Blogger Pia said...

Det var bra tänkt. Den finaste presenten man kan tänka sig. Nu har vi både träd och stjärna. Känns bra. Tack så mycket!

7/3/06 17:55  
Anonymous Anonym said...

Det var en fin present ni fick. Något att titta på och prata med.

7/3/06 21:58  
Anonymous Anonym said...

Kram!

7/3/06 22:29  

Skicka en kommentar

<< Home